Konferens & Eventkoordinator till Blå Huset

Blå Huset hotell Umeå AB driver idag sju verksamheter. Vi har skapat koncept och upplevelser som med sin höga kvalitet kan konkurrera med världens bästa hotell och restauranger. Vi erbjuder starka koncept med uppseendeväckande arkitektur och design. 

I vår familj finner du våra två hotell, Stora Hotellet och U&Me, vår konferensanläggning P5, vår restaurang Gotthards krog, hantverksbageriet Kulturbageriet, Kajen och den anrika herrgården Sävargården.

Tack vare våra satsningar har vi byggt starka varumärken med högt satta ambitioner, satsningar som under åren uppmärksammats och drivit intresse både för oss och Umeå. Så vill vi fortsätta framåt och då ska sägas att ingenting av det vi har gjort eller vill göra hade varit möjligt om vi inte bars upp av alla genuina, passionerade medarbetare som älskar att ge varje gäst, såväl Umeåbor som tillresta besökare, en personlig och minnesvärd upplevelse.

 

Konferens & Eventkoordinator till Blå Huset

I en spännande tid gör vi en kraftig satsning och växlar upp möten, kongresser, event och kvällsarrangemang! Därför söker vi nu en ny kollega som vill vara en del i den resan. På P5 och i Väven vill vi erbjuda de bästa förutsättningarna för ett lyckat möte, event, mingel eller fest. Hela konceptet med arkitektur, design, teknik, mat och värdskap är därför utformat utifrån erfarenhet och vetenskapliga tips kring hur man möts på bästa sätt. P5 i centrala Umeå med närhet till allt, utsikt över älven och en upplevelse utöver det vanliga.

Vad är då viktigt för ett lyckat möte mellan människor? – Det varierar naturligtvis med mötets karaktär, syfte och vilken grupp det är – men en sak är gemensam och det är Din och vår insats. Vi brinner för att skapa de där oförglömliga mötena människor emellan och det är ett ständigt arbete och en konstant uppdatering av vårt värdskap. Vi arbetar med det personliga mötet dagarna i ända och det är det vi älskar! I det här yrket är det mycket som händer och ingen dag är den andra lik. På kvällar och helger fyller vi våningen med förväntansfulla gäster som ska medverka vid ett event, ett mingel eller en fest. Och på dagtid erbjuder vi moderna möteslokaler i olika storlekar för det digitala mötet eller för möten och utbildningar på plats. Rollen innefattar allt från första förfrågan, till införsäljning vidare till genomförande för att sist landa i uppföljning för vidare relation och affär.

Vi söker nu dig som brinner för det där oförglömliga mötet, som är nyfiken, kreativ och samtidigt strukturerad och effektiv i ditt arbetssätt. Vi söker dig med erfarenhet från liknande typer av roller och om inte som just konferenskoordinator så som eventbeställare/planerare eller likvärdigt. Utöver ovanstående ser vi att du är en person med stor omtanke, du är duktig på att lyssna för att se behov och du är en stark säljare, du är duktig på att bygga relationer och du har en stark samarbetsförmåga och tydlig kommunikation. Sist men inte minst är du en person med stort lösningsfokus, alltid med ett leende på läpparna och givetvis har du en naturlig fallenhet för att leverera service i världsklass.

Har vi träffat rätt? Då är det nu du verkligen ska ta chansen att ansluta till en spännande, utvecklande och värdeskapande arbetsplats!

Skicka in ditt cv och personliga brev till jobb@blahuset.nu, senast 25/2, märk med ”Konferenskoordinator”. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan.

Vi ser fram emot att lära känna dig!